Tandartsenpraktijk Kolkman levert hoogstaande tandheelkundige zorg aan haar patiënten.
Om deze zorg te kunnen leveren is het noodzakelijk om persoonlijke gegevens van de
cliënten te verzamelen en te bewerken. Tevens worden Gegevens verzameld van het binnen
de praktijk aangestelde personeel. Deze gegevens behandelen we met de grootste
zorgvuldigheid. Hieronder omschrijven we hoe we de gegevens verzamelen, gebruiken en
ermee omgaan:
Doel
Binnen de praktijk worden gegevens verzameld en gebruikt om onze tandheelkundige zorg
aan te bieden, te verbeteren en te beschermen. Daarnaast voeren we een adequate
personeelsadministratie. De grondslagen voor de navolgende betrokken informatie zijn
gelegen in het voldoen aan wettelijke verplichtingen en consensus van de betrokkene:
Contactinformatie
Gegevens zoals de naam, de geboortedatum, het e-mailadres, telefoon nummer(s) en het
fysieke adres worden door ons verzameld en gekoppeld aan het medische dossier of
personeelsdossier.
Gezondheidsinformatie
Aanvullende gegevens zoals het Burger Service Nummer, informatie met betrekking tot de
gezondheidsstatus van de patiënt en behandelinformatie worden door ons verzameld en
gekoppeld aan het medische dossier van de patiënt.
Gebruik
De verzamelde informatie in het medische dossier wordt gebruikt voor het kunnen bieden
van de juiste tandheelkundige zorg, voor het maken, wijzigen en bevestigen, herinnering van afspraken
en voor het factureren van de behandeling.
Met wie
We kunnen gegevens uit het medische dossier delen met andere zorgverleners,
ziektekosten- en zorgverzekeraars en facturatiebedrijven. Dit gebeurt uitsluitend binnen de
context van de tandheelkundige behandeling.
Bewaartermijn
De gegevens worden bewaard zolang dit noodzakelijk is voor een adequate zorgverlening,
gedurende het dienstverband of voor een door wetgeving bepaalde minimale of maximale
bewaartermijn.
Rechten
Betrokkenen hebben het recht de door ons verzamelde informatie in te zien. Daarnaast
hebben zij het recht te verzoeken om de door ons verzamelde informatie te wijzigen, over te
dragen of te verwijderen. Verzoeken tot wijzigingen en verwijderingen worden onverwijld
gehonoreerd, voor zover dit niet in strijd is met wet- en regelgeving ten aanzien van inhoud
en bewaartermijnen.
Beveiliging
Alle gegevens worden opgeslagen en beveiligd in een zorgvuldig beheerde ICT-omgeving
naar de laatste stand der techniek.
'Privacy by design' en 'privacy by default'
Binnen de praktijk wordt ernaar gestreefd om alleen die informatie te verzamelen die strikt
voor het beoogde doel noodzakelijk is. Daarnaast wordt ernaar gestreefd alleen hen toegang
te verstrekken tot de informatie die hier, vanuit het oogmerk van hun functie, toegang toe
zouden moeten hebben. ln de aanschaf van toekomstige ICT-systemen en applicaties wordt
het aspect 'privacy by design' een leidend beslispunt in de keuze en aanschaf van nieuwe
hardware, software of Cloud-service. Tevens wordt van derden partijen een 'privacy by
default' verlangt in de uitvoering van de dienstverlening.
Deze privacyverklaring wordt van tijd tot tijd herzien. Wanneer als gevolg van een revisie
betrokkenen aanzienlijk minder rechten hebben, dan worden zij daarvan op de hoogte
gesteld.
U kunt meer informatie vinden over mondgezondheid, tandartspraktijken, tandheelkundige vergoedingen en verzekeringen op de onderstaande websites:
» allesoverhetgebit.nl
» tandarts.nl
Wij behandelen uitsluitend na afspraak. Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen.
Gebeurt dat niet, dan zijn wij helaas genoodzaakt de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen.
Voor ieders veiligheid verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen etc.
U kunt ons telefonisch bereiken op het nummer: 0492-381790. Ook in geval van spoed kunt u bovenstaand telefoonnummer bellen.
Ochtend: | Middag: | |
Maandag t/m Vrijdag | 08.30-12.30 | 13.45-17.00 |